Avertisment!






AVERTISMENT!

Orice reproducere a textului sau a imaginilor din acest blog, fara acordul meu, reprezinta furt si impotriva hotilor vor fi luate masuri conform reglementarilor legale in vigoare.

In cazul in care doriti obinerea acordului meu pentru a le uitiliza, va rog lasati un comentariu cu datele dvs de contact.

Va multumesc,
Roxana



joi, 12 ianuarie 2012

Nu mi-e frica de bau-bau...

.... Dar mi-e frica de vaci...





De cateva saptamani, Edutzu a inceput sa ne anunte cand ii este frica. Cum o face??? Pai simplu - ne spune "peie" (adica "se sperie") pe un ton mieunat si cu sprancenele incruntate.

Toate bune si frumoase... e bine sa stii cand ii este frica piticului tau si sa incerci sa il ajuti sa-si depaseasca fricile.
Problema noastra e ca piciu' mic se sperie de vaci....

... Nu, nu ne-am mutat la tara. :) Si nici nu ne-am apucat sa crestem vaci in apartament... Insa Edutzu vede vaci peste tot... Umbra lui proiectata pe un perete este o vaca ingrozitor de malefica.... Un tablou vazut pe lumina difuza este o vaca ce vrea sa-l manance... In intuneric se ascunde o cireada intreaga de vaci care i-au pus gand rau...

Si iata cum se desfasoara, in fiecare zi, urmatorul schimb de replici intre noi si Gogonatul nostru mic:

Stam si noi linistiti la calculator sau la TV si apare langa noi Edutzu.

Piciu', venind si tragandu-ne de mana sau de haine: 'Da dos!!!!'
Eu: 'Da' de ce sa ma dau jos, mah Edutzule, nu vezi ce bine stau???'
Piciu': 'Mama! Da dos!' Si trage mai cu putere de mine.
Eu, ridicandu-ma fara niciun chef in picioare: 'Ce vrei sa facem, gogonatule?'
Piciu', impingandu-ma intr-o anumita directie: 'Du-te!!!!!'
Eu, nevrand sa ma las prea usor convinsa: 'Da' du-te tu!!!'
Piciu', exasperat de incapatanarea mea, o ia inainte, tinandu-ma strans de mana si tarandu-ma dupa el.
Ajungem in "grajd". Locul grajdului se modifica de fiecare data... Ba e un colt, ba e un hol, ba e un perete.... Al naibii grajd!!!!
Piciu': 'Peie! Peie!'
Eu: 'Cine te sperie, ingerasul meu?'
Piciu', cu un glas smiorcait si fricos: 'Gaca! Gaca! Peie!'
Eu: 'Unde e mami vaca?'
Piciu', aratandu-mi cu degetul: 'Acon!!!!' (adica 'acolo')
Eu, aprinzand toate luminile prin casa: 'Nu e mami nicio vaca acolo! Vezi? Era doar o umbra/un tabou/o perdea/nu e nimic!'
Piciu', luminandu-se la fata si cu o voce care denota ca si-a mai recapatat stapanirea de sine: 'Nu eee!!! Nu eeee!!!!'


Teoretic, eu stiu de unde a inceput frica de vaci. Asta vara am fost la Flo la tara si i-am aratat piciului un vitel. Numai ca obraznicul de vitel, s-a apucat sa mugeasca exact cand era Edutzu langa el. N-a mai vrut sa vada grajdul din momentul ala. Plangea doar cand vedea usa grajdului, nu era nevoie sa vada si bovina care se ascundea inauntru.

Insa... a trecut juma' de an de atunci... Si cand vede vaca in poza nu se sperie de ea... Deci... ce-i de facut? Cum imi scap copilul de aceasta fobie? Astept sfaturile voastre!

Un comentariu:

  1. Buna,

    Din pacate nu cred ca exista vreo solutie rapida prin care sa il scapi de frica. :(

    Este foarte bine ca mergi cu el de fiecare data cand vrea sa-ti arate unde se ascunde vaca rautaciosa. Este foarte curajos, totusi, ca vine sa-ti spuna si cred ca este un semn foarte bun ca dupa ce-i arati ca nu e nimic, se linisteste.

    Cred ca e nevoie de multa rabdare. Important este sa nu-i minimalizezi fricile. Spre exemplu un raspuns de genul "e absurd sa-ti fie frica" i-ar face mai mult rau decat bine. Pe de alta parte e important sa nu-l inveti sa evite frica. Un raspuns de genul "nu o mai luam pe langa dulapul x pentru ca acolo e vaca" iarasi nu e ok. Trebuie sa infrunte frica.

    In concluzie eu zic ca faci ceea ce trebuie. Probabil este o chestiune de timp pana ii va trece. Mult succes! :)

    Irina

    RăspundețiȘtergere